torsdag 25 augusti 2011

Små dagliga njutningar för själen...

Mental näring...vilket underbart ord. I dagen samhälle är man noga med sin kost, den fysiska hälsan att man har mental träning och att sinne och kropp ska harmonisera men ack så viktigt att inte glömma bort den mentala näringen. Den där lilla stunden då man gör något som man verkligen njuter av och kopplar av , som att gå en härlig promenad på stranden, träffa vänner eller vad man njuter av.  I går unnade jag mig precis det, mental näring. Söta väninnan, en god kopp kaffe på café och sen en underbart rolig och härlig biofilm. Energin sprudlar och man är glad i hela kroppen.


Tycker det är härligt med alla mysiga kaffehus och att få en kopp med kaffe som inte bara tilltalar smaksinnet utan även ögat. 

Efter en mysig stund på Espresso House kilade vi vidare till biografen och tittade på en underbart rolig och härlig film; Bridesmaides. Ett klart måste ;) kan ärligt säga att det var länge sedan jag skrattade så mycket, så livet förlängdes med många år  :)


Nu gäller det att göra varje dag lika härlig och unna sig den mentala näringen. I morgon ska jag kila förbi Kahls The & Kaffehandel, har hört att det finns många goda kaffesmaker där som bland annat smörkolakaffe som ska vara en riktigt höjdare. Små dagliga njutningar är viktiga för både själen och välbefinnandet!

Njut av kvällen och unna er små stunder!
Kramar

1 kommentar:

Emelie sa...

umm, håkker med om att espresso house har godaste kaffet! Tyvärr är jag långt ifrån närmsta espresso bar nu...

//Emelie