söndag 2 oktober 2011

Lite höstigare och dimmorna ligger täta...

Helgen har varit kantad av kalasande både med goda vänner och släkt på allra bästa sätt. Dessutom har solen skinit och bjudit på bästa tänkbara väder.  Kunde inte blivit bättre!! Men idag känns det åter lite höstigare, dimmorna ligger täta och det är lite blött och fuktigt ute. Just nu myser jag vid mitt köksbord och med den fin fina ljushållaren jag fick av en söt vän.



Superfin och mysig ljushållare i glas som man kan variera efter årstid och händelse med växter eller andra mysiga ting. Den kommer från Sia och är verkligen som gjord för mitt bord ;)


 



Den ger verkligen stämning och jag gillar att man kan lägga in vad man vill i "glasröret" och den kommer bli fin året om med såväl blommor som kastanjer och vinterns mys.





I fredags var vi iväg och min söta vän är en sann tedrickare så det fick bli några goda teer att ta med.


 Det finns verkligen en uppsjö av olika smaker och förutom min egen favorit, Irish Cream fick det bli ett grönt te också.  Har turen att ha en mysig affär, Drink & Wear i närheten som säljer både te och underbart söta kläder.



Idag ska vi ge oss i kast med lite annat pyssel och bakande här hemma. Mer om det kommer i nästa inlägg ;)

Ha en mysig och fin söndag!
kramar

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så mysigt!! Visst är det härligt nu när man kan tända lite ljus och bara sitta inne och mysa. Tycker det är precis så man ska ha det på hösten nämligen.

Kul med teer, jag dricker mest kaffe men det finns ju säkert supergoda teer, passar ju på hösten även det!!
Ha en fin start på veckan
kramar
Ida

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Ser såååå mysigt ut:)

Trevlig kväll
Kram Susanne

Linnéa i Colorado sa...

Oh så vackert! Hoppas att du har det bra!