måndag 29 november 2010

Köksklocka..

Klocka från Bloomingville

Vi har nu insett att vi måste skaffa en köksklocka. Som det är idag har vi en på micron som vi kisande tittar på från köksbordet och då ser man, om man har tur, några gröna små siffror. Dessutom är det inte det lättaste att förklara klockan för Ludde om man inte har något som ser ut som en klocka och med siffror på. Nu har jag spanat in flera snygga i den underbara affären Homeville. Nu återstår bara att välja vilken som kan passa. Tror det kan bli julklappen till hemmet i år :)


Här är några som jag har spanat in. Klockan får gärna vara rätt stor och med siffror. Det ska ju även vara en vacker inredningsdetalj att titta på.


Bloomingville
Bloomingville
Klockan Dekad, Ikea




Även Ikea har en del som är fina. Antar att det bara är utseendet som ska stämma överens med ens tankar och förväntningar.






Klockan Bravur, Ikea
 Även underbara holländska Cabanaz har en del fina. De har dessutom många andra fina produkter i många olika färger. Lite 50-tals design på deras produkter och de går lite stick i stäv med Smeg.

Tick, tick, tick.....
Nu ska jag mysa med senaste numret av Lantliv som trillade ner i brevlådan. Har spanat in några superfina vita skinnarmband med silverdetaljer på från Littmarck ;)

Ha en skön dag!
Kramar på er alla

2 kommentarer:

Pa sa...

Den med romerska siffror tycker jag var snyggast :) Men det är ju förstås inte lika praktiskt om Ludde ska lära sig klockan...ni får köpa flera stycken! Det är ju snyggt med en sån som sitter ut från väggen också, typ gammal stationsklocka.

På tal om klockor och vitt så fick jag hem den här idag :)
http://yeomanseiko.files.wordpress.com/2010/11/seikoskz323k.jpg?w=614

Anna Ekberg sa...

Men wow vilken superfin klocka du skaffat :P verkligen fin :)

Ja jag har hittat en som påminner om den med romerska men som har vanliga siffror...kände att det var dags för en klocka i köket nu :)

Längtar tills vi ses!!
kramar