lördag 27 november 2010

Kvällen innan....

I år känns det nästan som dagen före julafton. Alla är i full gång med att pynta och fixa fint. Vi har massor, och då menar jag massor med snö ute. Allt blir vitt, tyst och vackert. När jag var nere en sväng i byn såg jag att det pysslades och dekorerades i affärerna och i deras skyltfönster, så mysigt. I morgon blir det lite julmarknad och pulkaåkning. Vintrig och mysigt. I kväll blir det lite mer adventsförberedelser även om en del börjar falla på plats.
Adventsljusen som ska stå på köksbordet är nästan klara. Det blev inte alls som jag tänkt mig men jag blev nöjd med min nya idé. Efter att ha fått möjlighet att kika in på och dela med mig av Ib Laursens fina julbilder från deras pressida, ändrade jag mina tankar. Dessa bilder har inspirerat mig i år.
Lovar att dela med mig av alla fina inspirerande vårbilder och inredningsprylar från Ib Laursen när vintern och julen fått komma en bit på vägen.  
Här kommer en liten tjuvkik på hur adventsljusen blev hos mig. Ni får se mer i morgon ;)

Mossbollen såg jag i en blomsterhandel. Det låg ett stort zinkfat fullt med fina bollar. Precis när jag kom fram till disken stod flickan där och gjorde bollar och jag såg hur enkelt det var. Så med lite papper under och mossa runt om, silvertråd och några vackra pärlor fixade även jag några bollar. Nu blir nästa utmaning ett hjärta ;)
Fatet på soffbordet har fått lite mer vinterstämning med ljus, söta små äpplen och lite mossa.

Äpplena känns nästan som riktiga som är frostade och dekorerade med vitt glitter. Supersöta och de skimrar fint när ljusen tänds.


Nu ska vi mysa vidare i vintermörkret!
Många kramar till er alla!

1 kommentar:

Våga njut av livet för att du kan och vill sa...

Underbara bilder.... Ha en underbar 1:a advent..... kram