tisdag 23 november 2010

Pepparkaksbak...

Till min stora glädje fick jag höra att det var snö på väg även till de södra delarna av Sverige, vilken lycka. Tycker verkligen inte om när det är kallt och regnar, hellre vit snö som lyser upp. Vilket passar bättre då än att baka lite snöiga pepparkakor. Mina två senaste pepparkaksformar föreställer en snögubbe och en krona. 
Hade sett sötaste lilla snögubben på Dansukker men insåg sedan att de var lite klurigare att göra och krävde något mer tid. Men mina fick lite glasyr och pärlor och blev i alla fall goda att äta.
Sen fick kronorna också lite pynt ;)

En liten burk och ett zinkhjärta och band och sen fick de små gubbarna hoppa ner och bo där. En hyacint fick stå bredvid och sprida lite extra jul.

Släpp ut mig...
Detta får bli julens pepparkaksburk :)
Glöm inte att äta lite goda pepparkakor och missa inte Mildas hemsida och de fantastiska pepparkakshusen, robotarna och alla fina mallar.

Ha en skön och lugn kväll!
Många Kramar

                                                                                 

2 kommentarer:

Våga njut av livet för att du kan och vill sa...

Mmmm vad gott det ser ut.... roligt med udda pepparkaksformer... Jag har köpt ett hundben, motorcykel och tomte... Kram

Anna Ekberg sa...

Ja det är kul, Vellingeblomman har mängder med nya former varje år.Åå..ett hundben så fint :) skulle man ju gjort fina kakor som även ens fyrfota vän kunde äta ;) hihi

kram