lördag 12 februari 2011

En oas att njuta i...

                                                                        
                                                                      
Min dröm har alltid varit ett vitt vackert växthus där man kan kombinera vackra växter med vackra ting och även ha plats att sitta och njuta på kvällar och dagar. Men i vår trädgård finns det inte plats, man kan ju helt enkelt inte få allt. Men nu har jag hittat denna söta lilla odlingsvitrin från  Hasselfors och tror att det kan bli perfekt på vår husgavel.



En liten oas att fylla med de härliga örterna, olika plantor och små sticklingar.


Nu har jag ju även lyckan att Hem och Villa mässan snart går av stapeln i Malmö och då är jag säker på att jag kommer kunna finna detta vackra skåp där. Så att man får känna och titta på det innan bestämmer sig :) Ett underbart litet alternativ när man inte har plats till det stora !




Ha en underbar dag och njuta av den strålande solen!
Kramar

3 kommentarer:

Ina sa...

Jag halkade in här via "Villa Krutbruket". Vilken fin blogg du har!

Hur som helst, jag har också alltid velat ha ett rejält växthus eller orangeri att njuta av. Vi har plats - men inte pengarna :-/ Men å andra sidan kan man ju alltid spara....

Det som du har hittat är ju perfekt om man har lite ont om plats! Hoppas det uppfyller dina förväntningar och att det står ett sött vitrin fyllt av sticklingar vid din husgavel till våren!

Hälsn
Ina

Anna Ekberg sa...

Tack söta :) Kikade in på dina och såg att du hade tre stycken :) Så härligt!

Ja visst är det drömmen men detta kan ju vara ett alternativ :) Så får man lite av det mysiga och goda. Hoppas också att den kommer till min gavel..;) hihih

Nu ska jag kika vidare på dina fina bloggar!

Ha en mysig kväll!
Kramar
Anna

Mycket annat & lite betong sa...

Kan man inte ha ett stort vitt vackert växthus är väl Hasselfors lilla vita och vackra ett bra alternativ. Hoppas du får se ett på mässan!

Hälsningar Agneta