onsdag 9 februari 2011

Rosa blickfång...


Just nu har jag några underbart söta rosa primulor på mitt köksbord och de sprider en härlig känsla i hela köket. Känns vårigt och när termometern utanför fönstret dessutom står på  +5 grader och solen lyser känns det helt ljuvligt. Nu ska det ju erkännas att jag har en liten tös som önskar upp en på sitt rosa rum och jag får väl dela med mig ;) 


Det blev hur fint som helst att plantera den minsta i en rosa skål från Ib Laursen och de tre olika färgerna blev supersöta ihop mot allt det vita. De prickiga servetterna passade också fint till. Planterade  även en pärlhyacint i en glasskål från Ib och det blev lika fint. Så de skålarna kan man verkligen ha till mycket.


Även inne på toaletten fick det bli rosa och även där en rosa blomma, ganska stark men det passade fint till de ljust rosa tvålarna, som doftar rosor, och till texten på tvålpumpen som även den går i skarpt rosa. 


Den lilla burken innehåller en härlig handkräm från Green Gate och doftar rosor. Jag glömmer allt för ofta att smörja mig när man tvättat händerna och då fick den stå bland det andra så jag inte kan missa den. Man får ta hand om sina händer nu när det är kallt ute ;)


Ha en fin kväll !
Många rosa kramar

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så fint! Gillar verkligen de olika nyanserna av rosa, ger en vacker kontrast!

ha en fin kväll!
kram
Ida

Liza sa...

Jättefint!!

Ha en fin kväll!

Kram Liza