onsdag 23 februari 2011

Tick tack tick tack...

Bild Syster Lycklig
Ibland är det verkligen svårt att ta sig upp ur sängen på morgonen. Det är varmt och tyst i huset, kudden känns skönare än den gjort på länge och inte blir det lättare när man ser små snöflingor dala ner utanför fönstret.  Så ringer mobiltelefonens väckning och man studsar till och känner att man måste dra sig upp lite sömndrucken och huttrig.

Dessa söta väckarklockor från Green Gate hittade jag på Syster Lycklig och kanske är det bara som jag önskar och vill tro, att det skulle bli lättare att stiga upp om man väcktes av en vacker klocka. Om inte så är de bara fina att titta på och ha på sängbordet.


Den mintgröna ser ut som en sommardag och man blir varm i hela kroppen av de vackra färgerna.


Verkligen klassiska i modellen och söta på urtavlan med blommor och vackra mönster. Kanske skulle man även ha en till lill-killen och vad bättre att öva klockan på än en som man får snurra och trixa på. Kom ihåg att jag själv satt hos min mormor och morfar och snurrade på gamla väckarklockor och ett tu tre kunde man klockan. Och visst är det så att det man gör med kroppen fastnar i knoppen, eller i alla fall lättare.


Tiden tickar vidare och nu hoppas vi att våren vill komma hit och värma alla skrymslen och vrår ;)

Ha en mysig kväll!
Kramar till er alla

3 kommentarer:

Anonym sa...

Den mintgröna var verkligen helt underbar. Så fin, tror jag ska önska mig en när jag fyller år :)

kram
Ida

Mitt Lantliv sa...

Ja, visst är det svårt att komma upp på morgonen. Men det blir nog bättre bara det blir lite ljusare och varmare ute. Väckarklockorna från Green Gate är ju så söta, kanske blir lite lättare att gå upp på morgonen med en sådan på nattduksbordet :)

Kram Sophie

Maria - Villa Krutbruket sa...

Snygga klockor!
Kan nog hända att det är lite lättare att kliva upp på morgonen, eller vad tror du?

Hoppas du får en fin dag! Kramar Maria