tisdag 18 januari 2011

Alltid i mitt hjärta...

Idag skänker jag detta inlägg, alla mina tankar och känslor till min älskade hund som idag somnade in efter en tids sjukdom. Min vackra och snälla själsvän som alltid funnits där i vått och torrt. Vi kommer alltid älska dig !!
Ibland önskar jag att man kunde se tillvaron ur ett barns ögon, de har underbar tankar om allt och jag är glad att jag har mina små som tröstar och kommer med fina ord. Men jag kommer sakna dessa bruna vackra ögon, din haka mot mitt knä och allt som hör dig hän,...


Fina lilla Wilma du finns i mitt hjärta för alltid!

Kramar till er alla!

7 kommentarer:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej!

Ännu mera tråkiga nyheter idag. Annika med bloggen www.mindrom.blogspot.com fick ta ett beslut i natt att låta hennes vovve Rocky somna in.
Och vi fick ju ta bort vår Elvis den 7:e denna månad.
Och ni eran fina Wilma.

Nu springer dom i hundhimlen utan sjukdomar och tråkigheter. Ett och ett annat hundben slinker nog ner i deras magar. Iallafall i vår Elvis som var en stor godisråtta :)

Hur ont det än gör att behöva söva sina djur så är det oerhört tacksamt att dom inte behöver ligga och lida. Och vänta. Utan få somna i från smärtfritt.

Jag skickar över en varm kram till dig och din familj!

Ni hade en otroligt fin vovve!

Kram Maria

Anna Ekberg sa...

TAck snälla för de fina orden :) Ja hon behövde sin sömn, när inga mediciner i världen kan hjälpa och de inte är sig lika måste man göra det som blir bäst för dem, hur ont det än gör. Kom i håg att jag läste något på din blogg om någon som skrivit de fina orden om er vovve att Ni gjorde det av kärlek... och de orden ger faktiskt tröst och är så sanna.

Ja det är ingen bra månad för våra små vovvar. Vi får hoppas att de har det bra och kul där de är och slipper allt ont.

Många kramar tillbaka
jag har tänk på dig idag och hur jobbigt det var för även er.

Hem och Harmoni Marie sa...

Det är så fruktansvärt jobbigt att ta bort en älskad vän.
Jag fick göra samma med vår finaste Maja-kisse för snart fyra år sedan, då var hon 18 år. Jättetungt!

Önskar dig en fin kväll med dina små tröstare.... hoppas det känns bättre.

Kram Marie

Anna Ekberg sa...

Tack snälla för orden och omtanken. Ja det är skönt att ha sina små som tröstar med sina fina tankar och funderingar.

Det är jobbigt att förlora en trogen vän och saknaden är verkligen stor. Förstår att det måste varit hemsk efter så lång tid att mista sin vän. Dessa trogna och goa som alltid finns där, även nu i våra hjärtan.

Kramar
Anna

Liza sa...

Åh fy så tråkigt..
Får tårar i ögonen när jag läser..
Alltid lika svårt att ta ett sådant beslut..
Vilken fin Wilma du hade!

Tänker på dig!

Kram Liza

Anna Ekberg sa...

Tack :) det var ett jobbigt beslut men man gör det av kärlek för man vill absolut inte se dem lida när det inte finns mer att göra. Saknaden är stor men vi har alltid kvar henne hos oss.

Tack för att ni finns där :)
kramar

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej!

Oj vad tråkigt att få se att eran Wilma har fått somna in!
Fy vad ledssamt!

Vi fick bara lämna bort vår an hund efter att vi vart så allergiska och dens orgen som vi gick genom då!
Så jag kan förstå hur ni mår!
Man en sån fin vän när man har en hund!

Tänker på er i eran Sorg!

Kramar Sirpa