måndag 3 januari 2011

Min egna lilla plats...

Här har jag min egna lilla plats i hemmet. Jag älskar mitt svarta söta skrivbord som jag fick förra året och som passar perfekt in i det lilla gappet bredvid murstocken. Stolen var från början en lutad furustol men så ville jag verkligen ha den så där mintigt blå och den passar fint till det svarta. Bordet är köpt på den söta lilla butiken Faster Aster.


Det är härligt att ha sin egna vrå och få hitta saker och välja hur det ska se ut. Kan ju erkänna att det kan variera och ändras snabbt. Men nu trivs jag bra. Lampan hittade jag på Ilva och den finns på många webbutiker och i olika färger. 

Lappen gjorde jag i all hast för att visa hur fina bokstäver mallen gör. Får fästa den lite mer noga ;) 
Bokstavsmallen kommer från Ib Laursen.

Pappersförvararen kommer från Åhlens och de hade en hel serie i de produkterna innan. Hoppas att de finns kvar, skulle behöva ngn låda till lite kort och foton.

Den underbart söta ljusslingan gjorde pricken över i och den fick jag av min kära vän och hennes son i julas. Det söta små glittriga fjärilarna sitter på en slinga och tänds med en liten dosa som där sitter 3 små batterier i. Ingen sladd som ska hänga ner och så smidigt, man kan även lägga den ner eller ha den i ett fönster. Underbar ;)




Nu ska jag njuta vidare vid min lilla vrå!
Ha en fin eftermiddag och kväll :)
Kramar

Snart...;)




4 kommentarer:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej!

Vad har det varit för bekymmer med eran lilla vovve?
Sånt är aldrig roligt :(
Skönt att vara ledig och ladda batterierna.

Kram!

Anna Ekberg sa...

Hej!

Nä det är aldrig kul är ens djur blir sjuka. Vovven hamnade på djursjukhuset i Gbg efter att hon trillade hela tiden när hon gick ut. Fick vet att hon hade dåliga blodvärden och lite annat och att det var lika bra att låta henne somna in. Men vi tog hem henne och gick till en annan vet som verkar ha vänt allt. Nu är hon halvpigg men går på mediciner. Vi hoppas på det bästa :)

Skam den som ger sig heter det visst ;) hihi

Ha en skön kväll :)

Kramar

Sköna o Gröna Ting sa...

Vilken härlig lite vrå du har..., hur liten den än må vara så uppskattar man den!!!!
Jag har ingen egen vrå här hemma utan köket är min arbetsplats och här bloggar jag oxå.., saknar utrymme då huset bara är på 95 kvm:(
Men men, jag drömmer vidare om mitt eget lilla kontor där jag kan stänga dörren om mig ibland:)
Det var fint och ombonat och jag förstår att du trivs där.., bland lysande fjärilar!!!

Ha en skön dag
Kram
Marianne

Anna Ekberg sa...

Ja jag känner igen det med små utrymmen ;) Vårt hus är inte mycket större och när mannen fick ett helt kontor här hemma kändes det lite orättvist att jag inte fick ett litet bord ens. Men det löste sig och absolut är det härligt med en egen vrå där man kan ha som man vill och fixa som man vill.

Vi får hålla tummarna för ett härligt inspirations och kreativt rum en dag ;)

Kramar