söndag 16 januari 2011

Lite mer plats för rötterna...

Vårt fina olivträd har fått stå i vardagsrummet under vintern och det har verkligen trivts. När det blir dags för olivträdet att flytta ut i vårsolen ska jag passa på att plantera om det i en större kruka. Det börjar se lite oproportionerligt ut och så tror jag att trädet skulle trivas ännu bättre med lite mer plats runt rötterna.
Har länge kikat på dessa krukor och tror minsann det får bli en sådan. De finns på många ställen, både på nätet och i handeln. Vet att bland annat Hem och Hav har dem men även Blomsterkompaniet här i närheten.
Sen hittade jag dessa vita fina på Alvas Hus. Kan riktigt se hur det grön blir en fin kontrast mot de vita. 

 

Får klura och fundera lite. Kanske får bli uppdraget att hitta på Ledreborgs slot och livsstilsmässan i år ;)












Ha en underbar söndagskväll och start på veckan!
Kramar till er alla

1 kommentar:

Hem och Harmoni Marie sa...

Jag skulle också behöva plantera om mitt olivträd... den har växt en del i vinter.
Krukorna var himla läckra, hoppas du hittar några som du gillar.

Kram Marie