söndag 9 januari 2011

Älskade pelargoner...

Det droppar från träden, taken och alla skrymslen och vrå. I morse kunde jag till och med skymta lite av gräsmattan och även om den inte är direkt sommargrön kändes den väldigt grön och det kändes härligt att öppna altandörrarna. Som pricken över i såg jag även att en av mina pelargoner hade slagit ut. Underbart! Jag har en förkärlek till Mårbacka och mina har stått i fönstren hela långa vintern och ser oförskämt fina ut. 


Ibland plockar jag små sticklingar för att försäkra mig om att det finns några små sötisar att plantera om att ifall någon skulle börja hänga. Sen är det så fina att plocka några kvistar och sätta i ett litet glas eller i en liten vas.

Vet att man ska ställa dem mörkt och svalt under vintern men mina hamnade aldrig där och nu ser de underbart fina ut så nu hoppas vi de håller ut ett tag till.



Men jag längtar verkligen tills man hittar dem i butikerna igen och tills man får ge sig ut och plantera i krukorna som ska stå ute. Det är verkligen vår då
Nu får man njuta vidare av alla underbara vårtecken och dessa underbara gröna vackra...


Tyvärr lyckades jag ju bryta den när jag rensade av lite vissna blad, men den är lika vacker för det :)


Ha en underbar söndag!
Många kramar

7 kommentarer:

Anonym sa...

Du är en fantastisk människa Anna! Tack för din fina inspiration till livet och det estetiska!

Kram Jeanette

Anna Ekberg sa...

Tack underbara du! Vilka värmande och fina ord. Jag blir helt rörd!!
<3


Många kramar

Hem och Harmoni Marie sa...

Visst är det härligt att man börjar känna lite vårkänslor redan...jag såg också en skymt att vår gräsmatta idag och lite av smultronbladen stack fram i snön. Härligt!
Hörde till och med lite fågelkvitter.

Underbara bilder, fantastisk känsla i dom.

Ha det gott, kram Marie

Carinale sa...

Hej hej, hittade just ännu en vacker vit blogg - börjar kännas som om det vimlar av dem :)

Jättefina bilder.
/Carina

Anna Ekberg sa...

Tack !! Ja det finns ganska många bloggar när man kikar runt, kul :)

Härligt att du hittat hit :)

Ha en superfin kväll!
Kramar

Bettys beundran sa...

Fina bilder på en älskad blomma. Först gången jag "tittar in" på din fina blogg. Kommer tillbaka.

Annika Christensen sa...

Mmm så mycket vackert och vad är livet utan pelargoner?
Har just några nyinköpte mårbackor.
Hörs
Annika