söndag 23 januari 2011

När trädgården blir en del av vardagsrummet...

Sitter och tittar ut på min gräsmatta och glädjes åt att det mesta av snön smält bort. Bara någon enstaka liten snöhög vid sandlådan dröjer sig kvar. Funderar på hur jag ska fixa till och ändra om i trädgården när man väl kan sätta spaden i marken. Efter att vi byggde ut vårt hus har trädgården bara fått hänga med och nu är det äntligen trädgårdens år, med alla mysiga projekt.
 
Mina tankar vandrar just nu kring belysningen och hur viktig den är även ute och hur mysigt det är på kvällarna med ljus och tända lyktor då man ofta flyttar ut och gör trädgården till en del av sitt vardagsrum. 
Såväl lyktor i träd som på marken och på väggar så att man kan utnyttja kvällen och sitta ute länge insvept i en mysig pläd och njuta. När allt vaknar ur sin vinterdvala får det bli en tur ner till Ting Ute och Inne i Trelleborg och inspireras av alla deras tankar och tips i deras visningsträdgård och butik.


Det vackra med ljus och vatten, rubusta material som blandas med det sköra och vackra. Passar bra och kan kombineras med det romantiska och söta.

Ikväll ska jag ta fram papper och färgpennor och rita upp trädgården och klura lite på hur den ska bli, så att det bli många rum men ändå en helhet ;)


Ha en fin söndagskväll!!
Kramar

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja tänk så mysigt man kan ha i sin trädgård på sommaren. Lika mysigt som man har inne.

Vilket vackert fat från Ting Ute och Inne, får nog ta mig en tur dit när de öppnar igen. Har sett att de även har inspirationskvällar, har du varit på någon?

Kram
Ida