lördag 22 januari 2011

En förnimmelse av sommar...

Igår pratade jag med mina söta elever om vårblommor och en av dem frågade om rosor var en vårblomma. Tyvärr kände jag inom mig och fick direkt en förnimmelse och längtan efter vår rosenhäck som blommar i början av sommaren. Stora rosa gammaldags rosor som doftar sprider en ljuvlig doft i hela trädgården.
Hela hemmet fylls av dessa underbart väldoftande Blush Damask rosor och skapar en härlig sommarkänsla även inne.
Men i väntan på dessa underbar rosor får jag njuta av allt annat i hemmet med rosor. Jag älskar verkligen mina vackra tavlor från Annika Christensen som pryder vårt vardagsrum. Otroligt vackra!!
                                                
Till min lycka har även Green Gate alltid haft många underbara tyger, kuddar, plädar och saker med rosor på. Dessa söta burkar har vi i köket och vad passar bättre till dem än något sött, så de har fått bli barnens godisburkar och en till det goda kaffet.


 Lite rosor finns nog lite varstans i vårt hem .

De söta badrumsskåpet kommer från Qvesarum och på knopparna är där vackra små rosor. Den söta porslinsroser fick jag av min son på ett paket.






Men fram tills värmen kommer får vi njuta av alla bilder och söta inredningsdetaljer.


Jag önskar er alla en riktigt skön lördag och mysig kväll!
Kramar

3 kommentarer:

Mia sa...

Jag måste komma och se ditt hem en dag Anna. Du visar så underbara saker att det känns som att jag vill vandra runt och inspireras av ditt "mys"

Liza sa...

Vilka fina bilder du visar!!

Trevlig kväll på dig med!

Kram Liza

Anonym sa...

Nydelige bilder av vakre roser.
Ønsker deg en fin helg, nyt den og kos deg.
Klem fra Mio