onsdag 5 januari 2011

Shoppingrunda Höllviken...

Denna fina zinkburk  att förvara snöret i fick följa med mig hem igår från den lilla shoppingturen i Höllviken. 

Ib Laursen
Jag har spanat in den innan men då var det jul och jag kände inte riktigt för trädgården då. Men så igår när min mamma och jag tog barnen i bilen och åkte på en liten tur för att få lite vårinspiration kändes det rätt. Nu står den i köket med några söta glasflaskor. Ska ju erkänna att burken köptes redan i Vellinge på min favoritaffär Blomsterkompaniet och därifrån kommer även flaskorna.


Sen bar det vidare söderut. Vi har våra favoriter och fortsatte med barnen så att de fick stillat sin hunger efter att få spendera sina julklappspengar. Prinsar och små Sessor,  en underbar liten barnbutik med både inredning och leksaker som man inte hittar i varje leksaksbutik blev nästa stop. På samma lilla bakgård hittar man även det underbar cafét Martas  där de även har lite inredningsprylar till köket och små lyktor. Utanför har de även en del växter och fina krukor. Supermysig café med väggfasta träbänkar, olika slagbord och fullt med Lexington och Gant kuddar längs väggarna.

Efter det tog vi en vända till Hem och Hav och sedan till Cottage Rose. Båda är underbara inredningsbutiker där man hittar många underbar märken.  På Cottage Rose hittar man även mina favorit stolar från franska Tolix.





Just nu har vi ett gammalt slagbord till matbord och en gammal  kökssoffa från min mormor och morfar och moderna sjuanstolar. Tycker om att blanda det nya och gamla. Tror att två fina Tolix stolar skulle bli superfina här sen när barnen inte behöver sina stolar.





På Hem och Hav hittade jag även dessa vackra ljus. Gillar tanken på att använda tidningspapper. 
Har även sett dessa små söta krukor där de använt tidningspapper och gjort det stämningsfullt och fint. Så enkelt men fint. Tror jag får köpa några små växter och prova ;)

Hoppas att ni alla får en härlig kväll!
Kramar

4 kommentarer:

Våga njut av livet för att du kan och vill sa...

Lika inspirerande som vanligt.... visst är det fräckt att bland gammalt och nytt... me like... kram på dig

Sköna o Gröna Ting sa...

Nämen.., världen är allt bra liten:)
Förstår att du älskar Jeanettes butik Blomsterkompaniet, skäms att säga det men jag har inte träffat Jeanette på många år (och har inte varit i hennes mysiga butik) men vi har många gemensamma vänner så "förr i tiden" träffades vi en hel del.., en gó tjej!!!!
Minns att vi mannekänga ihop för ett klädföretag för si så där 15 år sedan:)

En annan härlig vän Janet har en frisersalong i Vellinge, Lady & Kalufsen, du kanske känner till den oxå?
Jadu Anna.., du har verkligen hittat mycket vackert på din shoppingrunda och allt gav mig oerhört mycket inspiration.., tack för det!!!!!

Ha nu en fortsatt skön kväll...
Kram
Marianne

Anna Ekberg sa...

Hahah men så lustigt, ja världen är allt bra liten trots allt :) Jeanettes butik är verkligen superhärlig och har en mysig kombination av både inredning och blommor.Hon är alltid glad och go när man kommer in där :)

Och nu blev världen om än ännu mindre, Janet bor på samma gata som vi gör och mannen och sonen är trogna frisörkunder där ;) hihihih

Ha en toppenfin kväll!
Kramar

Sköna o Gröna Ting sa...

Lustigt lustigt..., jag skall hälsa på Janet när jag åker hem i mars månad, vem vet.., vi kanske ses på gatan?:)))
Nu väntar bingen...
Sussa gott
Kram
Marianne