torsdag 27 januari 2011

De skira, enkla, vackra...

Ranunkler...så vackra och skira. Dessa underbara vita ranunkler fick jag av mitt hjärta idag. De får stå i solljuset på den vita byrån i en vacker glasvas med ett zinkhjärta på. Känns vårigt och svalt, nästan som en varm vårdag.

De är så vackra både som utslagna och som knoppar och de gröna och vita gör en fin kontrast mot glasvasen, zinken och den robusta cementrosen. Hjärtan är inköpta i blomsterhandeln och rosen likaså.

 
        

Nu ska jag njuta vidare av dessa vackra blommor och av att solen lyser och himlen är blå. Tyvärr håller kylan i sig men när man är inne kan man nästan föreställa sig hur en varm vår dag skulle kännas.                                             

Ska även passa på att kolla runt på härliga Stoff och Stils hemsida och njuta av alla vackra vårtyger. Gillar verkligen vaxduk, kan man ha till allt möjligt och de blir perfekta till strandväskor ;)


Ha en skön dag!
Kramar


5 kommentarer:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Läckra ting! Speciellt blommorna! Ljuvligt!!

Ha en fin kväll! Kram Maria

mina finaste. sa...

Hærligt inlægg!
Visst ær ranunkler fina. Man borde unna sig færska blommor oftare :)

Kram
Marie

Våga njut av livet för att du kan och vill sa...

Fina blommor... : )

Min svärmor sydde en lila väska till mig förra sommaren av vaxduk från stof o stil... jätte fin

Mitt Lantliv sa...

Hej!

Vilken mysig blogg du har! Har oxå tittat på vaxdukarna från Stoff och Stil, så fina och prisvärda.

Trevlig helg/ Sophie

Maria - Villa Krutbruket sa...

Önskar dig detsamma! Hörs nästa vecka! Stor kram från mig!