lördag 15 januari 2011

Vårkänslor i köket...

Tänk vad det kan piffa till med några nya fina handdukar i köket. Lite fina blå nyanser och en blomma och vips känns det som om våren nästan flyttat in.
Handdukarna kommer från danska H Skjalm P. De har underbara kökshanddukar i skön bomull och i många vackra färger och mönster. Har man vägarna till Köpenhamn ska man inte missa att besöka deras butik som har både köksprylar, tyger i metervara och vackra handdukar och inredningssaker.
Dessa blå tyckte jag passade fint i mitt cremefärgade kök. Annars är rosa handdukar också en favorit här hemma. 
Men det finns många som gör vackra kökshanddukar, bland annat Green Gate, Himla, Lexington och Nyblom Kollén.

Syster Lycklig
Dessa söta finns att hitta På Syster Lycklig och på Julias Vita Drömmar.

Julias vita Drömmar
                                                          





 Dessa fina är från Nyblom Kollén.
Nu ska jag njuta vidare av alla underbar vårtecken i mitt lilla kök.

Glöm inte att det är tuplanensdag idag. Denna underbar bukett fick jag av min mamma, vita söta tulpaner och blåbärsris. Mamma vet ;) hihih

Ha en toppenfin lördag!
Kramar till er alla

5 kommentarer:

Liza sa...

Så fint kök o vilken underbar bukett tulpaner!!

Ha en mysig lördag!

Kram Liza

Våga njut av livet för att du kan och vill sa...

Mysigt , det är ofta de små detaljerna som gör det.... Vilken fin handdukshängare... Ha en fortsatt skön helg kramar

Anna Ekberg sa...

Tack söta ni!Hoppas att ni hade en fin lördag och får en fin söndag :)

Kramar
Anna

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej!

Vad fint du har och en jätte fin blog!
Hittade dig precis :)
Ska fortsätta att kika runt hos dig!

Ha en fin söndag!

Kram

Annika Christensen sa...

Hej Anna!
Vad vårigt och härligt du har fixat.
Visst är Cecilias texter fina hon gör stora fina vepor också.
Snart snart kommer jag..

Annika